JAHTA SPANIEL
Jahta Spaniel
Mājas lapa
TEHNISKIE PARAMETRI:
- Reģistrācijas Nr. 1183, uz buras LAT-79
- Izsaukuma signāls YL 2405 MMSI Nr. 275114000
- Pieraksta osta - Rīga
- Kuģa tips – buru jahta, slups
- Būves gads un vieta – 1979, Ščecina
- Korpusa materiāls – stiklaplasts
- Kuģošanas kategorija: A kategorija (“Okeāns”)
- LOA = 17,06 m Bmax = 4,16 m D (iegrime) =2.90 m
- Ūdensizspaids – 14.5 t.
- Buru laukums 150 kv.m
- Dzinējs: Yanmar 4JH2BE 50 ZS (37 kW)
- Time Correction Factor (Tall Ships Races 2015) = 0.8732
- Glābšanas aprīkojums: Plosts RFD Ltd. 12 vietīgs, EPIRB McMURDO PW 604, kods A26D052F6400001
- Sakaru iekārtas: UĪV rācija DSC Link 8 un MF/ HF Rācija ICOM IC-M801E
- Navigācijas iekārtas: GPS Furuno, Garmin, Radars Furuno M 1621, EC Ploteris
- Dīzeļdegvielas tanki 175 ltr
- Dzeramā ūdens tanki 250 ltr
Komandas noteikumi
Komandā var iekļauties jebkurš, neatkarīgi no vecuma, dzimuma tautības vai ticības. Tālos burājumos piemēro minimālā vecuma ierobežojumus.
Komanda ir domubiedru grupa, kuras darbība pamatojas uz savstarpēju cieņu un uzticēšanos. Komanda atkarībā no pieredzes un disciplīnas tiek iedalīta: kapteiņos, vecajos, seileros un zaļajos.
Komandas biedra sezonas dalībmaksa ir 150 EUR tiem, kuriem ir 26 gadi un vecākiem un 80 EUR tiem, kuriem līdz 2023.gada 4.augustam vēl nav 26 gadi.
Viss noteikumu teksts.
Kontakti
Jahtas īpašnieks: Gunārs Šteinerts
Sagatavošanas darbu vadītājs: Silards Kamergrauzis
Vēsture
Latvijas kuģu reģistrā reģistrētā jahta SPANIEL, kuras garums ir 17 metri, savu vārdu pārmantoja no citas poļu jahtas SPANIEL, 11,5 metru garas, ar kuru jahtu kapteinis Kazimirs Javorskis izcīnīja godpilno 3.vietu Observer Singlehanded Transatlantic Race - OSTAR-76, avīzes “Observer” rikotajās vieninieku transatlantijas sacīkstēs 1976.g. no Plimutas (Anglija) uz Njuportu (ASV).
11,5 metru garā jahta SPANIEL aizgāja bojā 1978.g. vieninieku jahtu sacīkšu laika AZAB – Azores and Back Singlehanded.
Mūsu jahta tika uzbūvēta 1979.g. Šcecinā, nosaukta par SPANIEL II un tā paša Kazimira Javorska vadīta, piedaloties OSTAR-80 sacīkstes veica pārgājienu no Plimutas uz Njuportu 19 dienu 13 stundu un 25 minūšu laikā, kas tolaik bija vienkorpusa jahtu transatlantijas rekords un kā tāds tika reģistrēts Ginnesa rekordu grāmata.
1981.g. SPANIEL II tika pārdota Latvijas Zinātņu Akadēmijai, to nosauca par SPANIEL un to vadīja Latvijas ievērojamais jahtu kapteinis Egons Stieģelis. Viņš organizēja jahtas pārbuvi, pārveidojot to lielākas apkalpes izvietošanai un piemērojot to zinātniskajam darbam - jūras ūdeņu izpētei. Egona Stieģela vadīta jahta veica ari citus braucienus, sacīkšu un atpūtas burājumus, veica tam laikam nozīmīgus reisos uz Ziemeļjūru 1988. gadā un Vidusjūru 1989. gadā.
1997.gada no Latvijas Zinātņu Akadēmijas jahtu nopirka kapteinis Gunārs Šteinerts. No tā laika SPANIEL aktīvi piedalās gan Latvijas burāšanas sacīkstes, gan Starptautiskās burāšanas mācību organizācijas Sail Training International rīkotajās regatēs Cutty Sark Tall Ships’ Races un The Tall Ships’ Races, izcinot veselu rindu godalgotas vietas. Kopš 1998.g. ilggadējais jahtas SPANIEL un Cutty Sark Tall Ships Races programmas atbalstītājs ir A/S “Baltijas Transporta Apdrošināšana”, Ilggadēji atbalstītāji ir arī SIA Magistr no Daugavpils ("Baltic Ropes") un transporta firma SIA "Hanza Ekspedīcija".
Regatēs Cutty Sark Tall Ships’ Races’ un The Tall Ships’ Races reisos no 1998.g. SPANIEL ir vienīgā jahta, kas izcīnījusi 18 godalgotas vietas, tajā skaitā 7 pirmās vietas un arī 7 speciālās balvas.. Šajā laikā burāšanas pieredzi un jūras praksi ir uz SPANIEL ir apguvuši ap 400 jauniešu vecumā līdz 25 gadiem, 15 no tiem ieguvuši jahtu kapteiņu kvalifikāciju.
Daži fakti no SPANIEL vēstures 1980 -1989
Kazimirs (Kuba) Javorskis izstrādāja tikai jahtas ģenerālo koncepciju. Darba projektu radīja Česlavs Gogolkevičs, kurš arī piedalījies OSTAR 80.
2. 1980. gada OSTAR regatē SPANIEL tiek ieskaitīts pašā lielākajā „Pen Duick” klasē, jo ar šādu jahtu pēc tam varētu piedalīties arī TWOSTAR regatē – divatā pāri Atlantijas okeānam.
3. 1984. gada oktobrī SPANIEL 110 stundās veic 815 jūras jūdzes maršrutā Rīga - Ļeņingrada – Rīga. Uz klāja tikai divi komandas locekļi – Egons Stieģelis un Andrejs Lisments
4. 1987. gada 5.-6. septembrī SPANIEL piedalās pirmajā regatē „100 jūdžu vienatnē”. Distanci Rīga – Mērsrags – Ķurmrags - Rīga Egons Stieģelis veic 20 stundās 50’45’’. Otrās vietas ieguvējs tiek apsteigts par vairāk nekā 3-ām stundām.
5. 1988. gadā SPANIEL piedalās pirmajā tālajā latviešu jahtas braucienā uz ārzemēm pēckara gados. 33 dienu laikā tiek veiktas 1832 jūdzes. Maršruts: Rīga – Renne (Bornholmā) – Kopenhāgena – Odense (Dānija) – Ķīle – Brēmenhāfene – Ķīle – Varneminde – Štrālzunde – Svinaujsce – Tžebeža – Gdiņa – Rīga.
6. 1989. gads SPANIEL piedalās ekspedīcijā „Dzintara ceļš – 89”. Maršruts izplānots pa vēsturiski iespējamo Latvijas dzintara izplatīšanas ceļu no Latvijas uz Vidusjūru. Kopumā tiek nobrauktas 7660 j.j. līdz Terečīnai Itālijā. Četru mēnešu ilgā ceļojuma laikā piedalās 22-vi cilvēki.