Ilona Skorobogatova ziņo:
Sveiciens mājiniekiem no Bermudām!
Esam jau trešo dienu pilnā R3 sastāvā, veicot crew change svētdien agri no rīta, kad R2 komanda (Bārmens, Muris, Līga, Lībča, Aldis un Nils) plkst. 5:30 pēc vietējā laika (UTC-3) atsveicinājās no jaunās komandas un teica uz redzīti vairāk nekā mēneša garumā ilgajām mājām - SPANIEL. Liekam jaunu bildi iekšā!
Tagad esam deviņi. Daļa ar bagātu burāšanas pieredzi, daļa ar skopāku, bet citi pavisam zaļi. Šis izskatās būs īsts sail trainings R3 izpildījumā. Jaunais kapteinis, kas šim reisam ir Reinis, ir sadalījis arī vačus, saglabājot līdzšinējo transatlantiskā reisa izstrādāto vaču sistēmu. A vačā - Reinis (kapteinis) Līna Zvirbule un Ieva, B vačā - Andris (līderis) Sintija un Emīls, bet C vačā - Ilona (līdere), Līna Lazdiņa un Valts. Tad nu svelmains aicinājums salocīt īkšķus dūrēs un strāvot veiksmes vēlējumus šajā sprintā, kuru plānojam uzsākt rīt (7.jūnijā), dienas otrajā daļā, kas solās būt gana izaicinoša, jo vējš paredzams ap 25kts (brāzmās ~30kts).
Iemesls atliktai iziešanai, kas sākotnēji bija paredzēta pirmdien, 5.jūnijā, pavisam vienkāršs un reizē sarežģīts - meteoroloģisko prognožu dēļ laikapstākļi nebija pārāk labvēlīgi, lai uzsāktu sportisko pārgājienu - vēja stiprums un krusteniskie viļņi, kuri veidojas 2 ciklonu ietekmē.
Organizatori pieņēma lēmumu pārcelt startu par divām dienām un padarīt to atvērtu, kas nozīmē, ka visas jahtas un kuģi uzsāks starta šķērsošanas procedūru pēc savas izvēles periodā no rītdienas (7.maijs) plkst. 15:00 pēc vietējā Bermudu laika (18:00 UTC) + 48 stundas jeb līdz 9.maija tam pašam laikam.
SPANIEL līdz ar parējām jahtām - VAHINE, PETER von DANZIG, RONA II un REGINA GERMANIA vienojās kopīgā iziešanā jau rīt pēc starta atvēršanas. Iemesli tam ir vairāki:
1) pēc starta pārcelšanas visi stāvam St.George starp muitu un "Dingy Club" (32*22N 064*40W) marīnā uz enkura, kas flotei sagādā zināmas neērtības, jo pieiešana krastā ir iespējama tikai ar laivu un visi krasta draudzīgie piedāvājumi komandām (krata atbalsta brīvprātīgie jeb laizenieši, dušas, transporti, interneti u.c. labumi) ir atcelti, kas ievērojami apgrūtina un arī sadārdzina uzturēšanos uz salas.
2) SPANIEL tas ir arī īpašs izaicinājums, jo esam vienīgie bez motorizētās laivas, kas pozitīvā ziņā stiprina, protams, arī savstarpējās attiecības ar pārējām jahtām, jo kooperējamies ar citām komandām tikšanai krastā. Īpaši mūs atbalsta somu jahta VAHINE, kas kļuvuši mums vieni no teicamākajiem jauniegūtajiem draugiem šajā reisā.
3) Izveidojusies situācija saliedē visus small ships jeb nelielos Tall Ships dalībniekus un esam arī vienojušies pārcelt kopējo ienākšanas datumu Bostonā, kas no ASV muitas puses iepriekš stingri tika noteikts 16.jūnijā plkst.11:00. Taču veicot R3 distances un metereoloģisko apstākļu salīdzinājumu, visas mazās jahtas vienbalsīgi piekrita, ka ierašanās piekrastē visticamāk būs ievērojami drīzāka. Līdz ar to no mūsu puses ar ASV dienestiem muitas procedūra tika pārcelta un saskaņota uz 13.jūniju, lai izvairītos no ilgstošas stāvēšanas uz enkura pirms kāpšanas krastā. Šeit gan jāsaka, ka no lielvalsts puses ir noteikta ļoti stingri un nelokāmi noteikumi - līdz pieteiktajam datumam komandas nedrīkst kāpt uz ASV zemes, tāpēc nokļuvām nelielā "situācijas ķīlnieku" lomā, ko tad nu attiecīgi vēlamies pamainīt un uzlabot.
Turpināsim informēt par mūsu R3 notikumiem, bet pirms tam neiela parāda nokārtošana - ieskats par krastā pavadītajām dienām, kuras palidoja vienā elpas vilcienā.
Visspilgtākie R2 komandas notikumi bez īpašās un pārliecinoši ekskluzīvās viesošanās Bermudu salās bija arī iespēja būt rokas stiepiena attālumā no Amerikas kausa (AC) burāšanas sacensībām. No organizatoru puses svētdien, 4.jūnijā, tika piedāvāta iespēja apmeklēt AC ciematu un tehniskos parkus. Tur visi RDV2017 dalībnieki varēja satikt AC komandas un sacensību katamarānus dažu metru attālumā. Neaizmirstams piedzīvojums!
Jāsaka, ka uz Dockyard, kur notika AC sacensības, no Hamiltonas centra visas komandas devās uz buriniekiem GULDEN LEEUW un WILDE SWAN, kuri laipni un aktīvi iesaistīja burāšanā visus viesus. Piemēram, Sintija aktīvi tika iesaistīta kuģa foka pacelšanā.
Taču vēl kāds spilgts notikums paliks neizdzēšami mūsu atmiņās. Pārveidojot teicienu "aklai vistai grauds" uz "aklai vistai maizes klaips", ar to domājot, SPANIEL komandas spilgto iepazīšanos ar Kanādas latvieti Arni un viņa viesmīlīgo kundzi Dženiju. Abi jauniegūtie komandas draugi mūs satika St.George un paaicināja viesos uz savu mājīgo luksus klases jahtu "Traveller Two", lai kopā skatītos AC sacensības 40 pēdu (~12 metru) attālumā uz ūdens no sacensību faktiskās notikumu vietas. Kā saka, ja paši neredzētu, stāstiem neticētu!
Hamiltonā (kas bija komandas mājvieta no 1.jūnija līdz 5.jūnijam) bijām patīkami pārsteigti apbalvošanas ceremonijas laikā. Un tieši divkāršā kāpšana uz goda pjedestāla lika komandas acīm spilgti iemirdzēties. Saņēmām 3.vietas godalgu apvienotajā B, C, un D klasē par pārgājiena sniegumu pēc koriģētā laika. Plašu smaidu nodrošināja arī negaidītā papildus balva par komunikāciju reisa laikā, ko saņēmām par komandas sadzīviskajiem stāstiem, ar kuriem priekpilni dalījāmies, kamēr gājām pāri Atlantijas okeānam.
Jāsaka, notikumi bija tik daudz, ka pārņem sajūta - šī varētu būt reize, kad rakstot spētu aptrūkties rakstzīmes, lai visu izstāstītu. Tāpēc pietaupīsim plašos stāstus (kas izies laika kritēriju) SPANIEL atgriešanās pasākumam. Bet, pirms pielikt punktu, gribas pateikt R2 un R3 vārdā izstieptu roku plašuma PALDIES mūsu admirālim Gunāram un LBMA par iespēju būt daļai no šī neaizmirstamā notikuma....
Zemu paklanamies un Bermudu salu emocionālo košumu sūta visi R2 un R3 stāstu notikumu varoņi :)