Sveicieni no Lervikas, Šetlandes salām. No Kirkhaven (Norvēģijā) ceļā tika pavadītas tikai 2 dienas. Pa ceļam komanda noķēra līdz pat 76 mezglu vēju, (labi joks, 22 mezgli, 3 & 6 pēcpusdienā, 76 bija tehniska ķibele). Ar pamatīgu lietusgāzi un nešpetniem viļņiem komanda pieveica visu ceļu līdz Lervikai, lai izvairītos no tuvojušās vētras.
Jaunākā komandas daļa jau paguva apskatīt
pilsētu, nopirkt pastkartes un iziet pāris kalnainas vietas. Mēs tuvojošos bez
vārda vētru nosaucām kāda no LBMA kapteiņu vārdiem. Varat minēt - kuru. Balvā
vakariņas sveču gaismā ar kapteini Signi. Mēs nopietni.
Pa ceļam, protams neiztikt bez jokiem.
Komanda vēlējās uzlikt vētras foku, bet tas
bija iepakots nepareizajā maisā. Tāpēc pēc cīniņa ar tā uzvilkšanu un
secinājuma, ka tas ir nepareizais komanda bija nedaudz vīlusies.
Spārnotie teicieni:
Ulf: how is that sail different from the
one you wanted? is it bigger or smaller?
Signe: It is shittier.
Ulf: oukkeiie
Ejot ārā no Kirkhaven tika pamanīts
fenderis, tāpēc treniņa un fendera glābšanas nolūkā tika veikts glābšans
manevrs un fenderis laimīgi šobrīd sargā Spaniel labo sānu Lervikā. Patiesībā
arī kreiso, jo mums nulle kā ieradušies kaimiņi.
Kapteine Signe nedaudz pirms fendera
glābšanas notikuma stāstīja, ka šādi manevri ar izmestiem fenderiem parasti
tiek veikti uz Esprit klāja. Un neilgi pēc šī stāsta arī Spaniel fenderis aiz
borta, tas radīja zināmas aizdomas, taču neviens nepieteicās kā vainīgais
fendera pārmešanā pār bortu. We will never know.
Lervikā šobrīd atrodas vēl kāds latviešu kuģis, pie mums tikko kā atnāca latviešu izcelsmes zviedru jahtas Magnum Bonum (lielā bura) kapteine Silvija. Viņi dodas atpakaļ uz Zviedriju iespējams jau šovakar. Pēcāk aiziesim ciemos apskatīt latviešu jahtu. Viņi ir laipni aicināti vakariņās arī pie mums.
Kuģa kapteine Signe ar komandu devusies
salas izpētē, kas iespējams aizvedīs uz industriālo pilsētas daļu, kur tiek
gatavots vietējie darinājumi (i dzēriens, i kāda vilnas zeķe, nav zināms kāds
industrilās ražošanas objekts ir koamndai padomā).
Nedaudz ieskatoties vēsturē.
Kirhaven komanda piestāja krastā un aizgāja
izpētīt salu. Jaunākie komandas dalībnieki devās izpētīt vācu nocietinājumus,
kur šobrīd ganās aitas. Tā runā, ka Hagasen kydtnbatteri nocietinājumu
rasējumus sabiedrotajiem nodeva viens vietējais mežabrālis partizāns. Tātad
varam secināt, ka vajag veselu ciemu, lai izaudzinātu sīci un menedžētu
Spanielu, bet pietiek ar vienu vīru, lai norvēģu salās vācu onkuļi zaudētu
varu. Salas izpētē tika atrastas arī avenes, un rūpīgi izvērtējot potenciālo
gaisa piesārņojumu Kirkhaven ceļmalās, tika secināts, ka satiksme ir tik reta,
ka avenes ir vēlams nodot kuģa komandai patērēšanai.
Vēlamies vērst uzmanību, ka jo vēlāk
komanda atklāj iebiezinātā piena noslēpumus, jo labāk. Pēc tam, kad Ringla
veica mārketinga triku ar iepakojuma maiņu, komandai ir jauna atkarība.
No ikdienas dzīves:
Ulfa maiņai gāja visgrūtāk, jo vienam no komandas
jaunākajiem dalībniekiem piemetās jūras slimība un spītības dēļ zāles tika
pielietotas ar nokavēšanos. Rezultātā tika apstiprinātas vecās labās zināšanas,
ka vieta uz grīdas lieliski cietina raksturu un palīdz pārlaist vētrainu
lidojumu pāri viļņiem.
Lietus novēršanai tika pielietotas cepures,
Ulfa un Dārtas (svētība no iepriekšējā posma, paldies).
Ringla veiksmīgi ir apguvusi laundromātu
pavēlnieces arodu, rūpējoties ne tikai par komandas, bet arī citu jahtu
pārstāvju drēbēm, labprāt izžāvējot arī viņu drēbes.
Visa komanda ir nedaudz atkarīga no
ingvera. Un banānu pankūkām. Citādi bez izmaiņām.
Aarhusā komandas Oman stipendiāti arī
apskatīja Shabab Oman 2 kuģi. Zvanot Jurim tika secināts, ka jāmeklē zils
konteinera, pēc pamatīgas izpētes Amanda Goddard tika atrasta uz Shabab Oman 2
kuģa.